Politica privind Cookies

Autoelev.ro foloseste cookies pentru a functiona. Pentru a afla mai multe informatii despre ce cookies folosim acceseaza Politica privind Cookies.

De asemenea, tot bazat pe cookies afisam reclame targetate, impartasind datele tale cu partenerii nostri de publicitate. Astfel reclama pe care o vedeti pe site este una relevanta si de posibil interes.
Pentru a afisa reclame relevante avem nevoie de acordul tau. Pentru a afla mai multe informatii despre partenerii nostri de publicitate si datele tale acceseaza Protectia Datelor.

Daca doresti ca reclama pe care o vezi sa fie una relevanta si de posibil interes te rugam sa fii de acord ( poti modifica alegerea ulterior accesand Politica privind Cookies ).

Da, Sunt de acord     Mai multe informatii
>
Indicatoare de avertizare

Curba la stanga

Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la stanga. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.



Curba la dreapta

Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la dreapta. Conducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.



Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la stanga

Indicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.


Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la dreapta

Indicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.


Curba deosebit de periculoasa

Acest indicator se monteaza in curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul sagetilor indicand sensul virajului. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curba, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) fiind interzise.



Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase

Se instaleaza cate 5 astfel de panouri in curbe cu raze mai mici de 100 m sau in curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate in zona exterioara a curbelor, varful sagetilor indicand sensul virajului.



Coborare periculoasa

Indicatorul alaturat se amplaseaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar nu are voie sa stationeze pe toata lungimea pantei. Daca, in varful pantei, vizibilitatea este redusa sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, are prioritate cel care urca fata de cel care coboara.


Urcare cu inclinare mare

Se instaleaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, avand prioritate cel care urca fata de cel care coboara.



Drum ingustat pe ambele parti

Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat.



Drum ingustat pe partea dreapta

Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea dreapta cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat.



Drum ingustat pe partea stanga

Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea stanga cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat.



Acostament periculos

Indicatorul rutier se intalneste de regula in zone montane, unde acostamentul este denivelat fata de partea carosabila si exista pericolul rasturnarii. Se mai intalneste si in situatiile unde exista pericolul de cedare sau alunecare a taluzului drumului.



Drum aglomerat

La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa pastreza o distanta de siguranta fata de vehiculul care se deplaseaza in fata sa. Se amplaseaza pe drumurile publice pe care traficul este intens.



Tunel

Indicatorul din imagine se gaseste la 50-200 m de intrarea in tunel. In tunel, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.




Pod mobil

Se amplaseaza la 100-200 m de podul mobil. Daca podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si sunt interzise toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea).



Iesire spre un chei sau mal abrupt

Se amplaseaza la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atentiona conducatorul auto ca, pe directia inainte, drumul se termina deasupra cheiului sau malului abrupt.




Drum cu denivelari

Acest panou se amplaseaza la 50-200 m de locul periculos. Daca lungimea sectorului de drum depaseste 0,3 km, indicatorul este insotit de un panou aditional pe care este specificata lungimea sectorului de drum cu denivelari. La intalnirea acestui indicator conducatorii auto sunt obligati sa reduca viteza.



Denivelare pentru limitarea vitezei

Indicatorul rutier se intalneste in zonele cu scoli, gradinite, treceri pentru pietoni, sectoare de drum ingustat, etc. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza pana la 30 km/h in localitati si 50 km/h in afara acestora.



Drum alunecos

Se afla montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, sa circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile autovehiculului, si sa evite folosirea franelor.



Improscare cu pietris

Se amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos. Poate fi insotit de indicatorul Interzis autovehiculelor de a circula fara a mentine intre ele un interval de cel putin 50 m, deoarece exista riscul ca pietrisul de pe partea carosabila sa fie aruncata de rotile vehiculului catre ceilalti participanti la trafic. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa pastreze o distanta fata de vehiculul care circula in fata sa.



Cadere de pietre

Se afla montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, sa circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile autovehiculului, si sa evite folosirea franelor.



Presemnalizare trecere pietoni

Se instaleaza la 50-200 m de o trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita. Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu locul amplasarii indicatorului Copii.



Copii

Conducatorii auto intalnesc acest indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate in imediata apropiere a gradinitelor, scolilor si a locurilor de joaca). Conducatorul este obligat sa reduca viteza sub 30 km/h in intervalul 7-22 si sa circule cu atentie sporita.



Biciclisti

Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care drumul public se intersecteaza cu o pista pentru biciclisti. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.



Animale

Acest indicator se monteaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.



Animale

Acest indicator se monteaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.



Lucrari

Indicatorul triunghiular din imagine se instaleaza la 20-200 m de sectorul de drum pe care se executa lucrari. Fondul de culoare galbena semnifica caracterul temporar al lucrarii. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.



Semafoare

Indicatorul se instaleaza la 30-200 m de locul in care se afla semaforul, daca se considera ca prezenta semaforului ar putea surprinde conducatorii auto.




Aeroport

Se amplaseaza pe drumurile publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor, pentru a atentiona conducatorul auto de zgomotul puternic sau de zborurile la joasa inaltime a avioanelor.



Vant lateral

Acest indicator este amplaseaza in locurile unde exista frecvent curenti puternici de aer care pot afecta circulatia rutiera. Conducatorii auto trebuie sa fie atenti la trecerea pe langa un autovehicul cu gabarit mare deoarece se poate forma fenomenul de absorbtie.



Circulatie in ambele sensuri

Indicatorul din imagine este intalnit la iesirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atentiona conducatorul auto ca pe sectorul de drum urmator se va circula in ambele sensuri.



Alte pericole

Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea locului periculos, in orice situatie periculoasa care nu este prevazuta cu un indicator de avertizare specific. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.



Zona cu risc ridicat de accidente

Indicatorul rutier reprezinta un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru, pe care, intr-o perioada de 5 ani consecutivi, s-au inregistrat minimum 10 accidente grave de circulatie, soldate cu cel putin 10 persoane decedate sau ranite grav. La intalnirea indicatorului este recomandata reducerea vitezei de deplasare, sporirea atentiei si evitarea efectuarii oricaror manevre riscante.


Accident

Se instaleaza cu 100-200 de metri inaintea zonei in care s-a produs un accident de circulatie. Conducatorul auto este obligat sa sporeasca atentia si sa conduca cu o viteza redusa .



Intersectie de drumuri

Este amplasat numai in afara localitatilor, la 50-200 m inaintea unei intersectii nedirijate de drumuri din aceeasi categorie.




Intersectie cu un drum fara prioritate

Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.



Intersectie cu un drum fara prioritate

Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.



Intersectie cu un drum fara prioritate

Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.



Intersectie cu un drum fara prioritate, decalate

Se instaleaza in afara localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui care intalneste acest indicator.



Presemnalizare intersectie cu sens giratoriu

Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor cu sens giratoriu. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.




Trecere la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere

Se amplaseaza la 50 m (in oras)/ 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza la intalnirea acestui indicator. In oras, amplasarea indicatorului se va face pe acelasi stalp cu panoul suplimentar cu o dunga rosie oblica, iar in afara orasului pe panoul suplimentar cu trei dungi rosii oblice.



Trecere la nivel cu o cale ferata fara bariere

Indicatorul din imaginea alaturata se amplaseaza la 50 m (in oras) / 150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata fara bariere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa opreasca, inainte de a traversa calea ferata, pentru a se asigura.



Trecere la nivel cu linii de tramvai

Se amplaseaza cu 50-200 m inaintea intersectiilor in care tramvaiele urmeaza sa vireze la dreapta ori la stanga. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa acorde prioritate tramvaiului.



Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin stanga

Indicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea stanga.




Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin dreapta

Indicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea dreapta.




Baliza bidirectionala

Avertizeaza conducatorul de vehicul ca va intalni obstacole pe drumul public, atat pe partea drapta, cat si pe partea stanga, iar circulatia se va face prin mijloc.




Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferata

Este montat inaintea trecerii la nivel cu calea ferata. Primul panou (cel cu trei dungi) se monteaza la 150 m de calea ferata, al doilea (cel cu doua benzi) - la 100 m, iar ultimul (cel cu o singura banda) - la 50 m de calea ferata. La intalnirea indicatorului cu trei benzi, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza. La intalnirea ultimului indicator, cel cu o singura banda, conducatorul auto nu mai are voie sa execute nicio manevra (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea). In oras, din cauza conditiilor de trafic, nu se instaleaza decat cel de-al treilea panou.



Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrazi

Panourile din imagine se monteaza la 300 m (primul panou), 200 m (al doilea panou) si la 100 m (al treilea panou) de urmatoare bifurcatie de pe o autostrada.




Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.



Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.



Trecere la nivel cu o cale ferata simpla fara bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.



Trecere la nivel cu o cale ferata dubla fara bariere

Amplasate la 6-10 m de trecerea la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie niciun tren.








Teste Examen | Contact | Protectia Datelor | Politica privind Cookies

Copyright © 2024 Autoelev.ro